איך לתמחר סרטון תדמית?

איך לתמחר סרטון תדמית?

הפקת סרטון וידאו יכולה לעיתים להיות מורכבת יותר מהפקת צילומי סטילס. לרוב יש יותר עבודה, לפעמים גם עוד אנשים בצוות חוץ מהצלם, ולפעמים הצלם עושה כמה תפקידים.
בפוסט הזה נדבר על כל הנושאים שכדאי להתייחס כשמתמחרים סרטון תדמית.


אז איזה פרמטרים יש לקחת בחשבון כשמתמחרים סרטון וידאו?

1. פגישת היכרות/ פגישת קונספט

החלק הזה נתון לבחירתכם. אם לקחת על זה עלות או לא.
זה יכול להיות לוי בגודל הפרויקט, וזה יכול להיות תלוי במי הלקוח עבורכם או לתחושתכם.
אל תחששו מההחלטה הזאת, הרי שעיקר העבודה הוא בהמשך ולא בשלב הזה.
תנסו לבחור לפי ההרגשה שלכם מה הדבר הכי נכון עבורכם ובשלב בו אתם נמצאים בעצמאות שלכם.
הפגישה נועדה בדרך כלל להיכרות עם הלקוח, תיאום ציפיות, גיבוש הקונספט, סטיילינג, לוקיישן, ורפרנסים.
לפעמים הפגישה הזאת יכולה גם להתקיים בטלפון, או בכמה שיחות. אך אם אינכם מכירים את האדם בכלל, ונושא הסרטון הוא סביבו וסביב העסק שלו, כדאי לעשות את הפגישה הזו בסביבת העסק של הלקוח. כדי שגם אתם וגם הלקוח שלכם תרגישו בנוח אחד עם השני, תכירו יותר ותישרו קו לגבי מה עתיד לקרות בשיתוף הפעולה הזה.

2. עבודה משרדית

כמה העבודה הזאת הולכת לקחת חלק מעבודה המשרדית שלכם?
יכול להיות שעבודה קטנה בכלל לא, אך יכול להיות שפרויקט שנמשך לטווח ארוך יותר יכיל בתוכו התעסקות של אימיילים, וואטסאפים וטלפונים. עם הלקוח או הצוות שלו.
כעצמאים זה משהו שהוא חלק מהעבודה השוטפת שלנו, לכן בפרויקטים לא ממושכים ואולי בתחילת דרככם, אפשר לשים את זה בצד. אך אם אתם מרגישים שזה יהיה חלק גדול בפרוייקט ויש חשיבות גדולה לתקשורת עם הלקוח וזה הולך לקחת לכם זמן מסויים שתצטרכו להקדיש לזה- מתבקש שתתייחסו לזה בהתאם גם בתמחור הפרוייקט.

3. הפקה

יש סרטונים שהם פשוטים יחסית, אך יש סרטונים שהם הפקה.
יש סרטונים שכל ההפקה תהיה עליכם, ויש סרטונים שתצטרכו לעבוד עם אנשי הפקה.
מה נחשב להפקה? כל עבודה מקצועית שהיא בנוסף לעבודת הצילום, העריכה והעבודה השוטפת שלכם.
עבודות כגון: איפור, שיער, סטיילינג, תאורן, סאונדמן, לוקיישן פרטי, אסיסטנט, אוכל ומים, וכו'.
יכול להיות שהסרטון לא מצריך הפקה כלל, אך יכול להיות שאתם עושים בקטנה תאורה וסאונד. זו החלטה שלכם אם להתחשב בזה בתמחור או לא. תרגישו, כמה אנרגיה זה מצריך מכם? כמה חשובה העבודה הזאת?
יכול להיות שזו עבודה שאינכם מתמצאים כלל ועדיף יהיה לקחת מישהו אחר. לכן, גם התשלום עבורו מתומחר תחת הפקה.

4. תסריט

האם קיים תסריט לסרטון?
יש סרטונים שאין טקסט בכלל. יש מוזיקה ווידאו מצולם.
אך יש סרטונים שהלקוח רוצה שיהיה תסריט. הסעיף הזה יכול ללכת להפקה אם אתם לוקחים תסריטאי. אבל לרוב הלקוחות יודעים מה הם רוצים להגיד על העסק שלהם או נושא הסרטון והם רק צריכים עריכה, הנחייה ובימוי.
במקרה כזה, הזמן שתשבו על עריכת הטקסט, או אפילו כתיבה עבור הלקוח ואחר כך אישור שלו, כדאי להתחשב בתמחור.
יש סרטונים שגם מצריכים סטורי בורד. לשיקולכם אם לתמחר את זה או לא. הרעיון הוא לשים לב מה הכרחי ליצירת הפרוייקט, כמה ערך יש לו, ומה רמת המקצועיות והזמן הדרוש לו. יכול להיות שאתם עושים לעצמכם סקיצה רק כדי שתהיו מסודרים ביום צילומים, הלקוח מודע לקונספט, אבל אין כאן משהו בעל ערך מוסף לפרוייקט אלא חלק מהתהליך שלכם.

5. יום צילום

האם אתם רק מצלמים או גם מביימים?
מה התפקיד שלכם ביום הצילום וכמה זמן הוא הולך לקחת?
יום צילומים יכול לקחת 4 שעות ויכול לקחת 10 שעות. אם זאת פעם ראשונה שלכם, נסו להעריך לפי פרויקטים אישיים שצילמתם. בפרויקט הבא שלכם, תתחילו לרשום זמנים, זה יעזור לכם לתמכר בעתיד.
מה עם שעות נוספות? סעיף חשוב למקרה שזה קורה. מה אתם מחליטים שההסדר במקרה כזה?
האם על כל שעה נוספת אתם לוקחים סכום מסויים? בדרך כלל מחליטים על מספר שעות צילומים שמעבר לו יש תשלום נוסף על כל שעה.

6. ציוד

האם אתם צריכים להשכיר ציוד מיוחד עבור פרוייקט זה?
אם כן, כדאי לברר מראש עם חברת השכרת ציוד כמה זה יעלה לכם.

7. נסיעות

האם הצילומים מתקיימים אצלכם בסטודיו או שנוסעים ללוקיישן?
מה מרחק הלוקיישן, הזמן שלוקח לכם להגיע ולחזור, וכמה כסף אתם מוציאים על דלק?

8. עריכה

כמה זמן לוקח לכם לערוך סרטון?
אם זו פעם ראשונה שלכם, תעריכו לפי פרויקטים דומים שעשיתם. ולפעם הבאה, תרשמו כמה זמן לוקח לכם ולאיזו כמות של חומרי גלם. ככה תוכלו לבנות נוסחה לכל פרויקט שיבוא לפי היכולת שלכם.
האם אתם רוכשים עבור הלקוח מוזיקה חוקית?
אם כן מה התקציב?

9. מע"מ ומס הכנסה

האם עסק שלכם עוסק פטור או מורשה?
אם העסק שלכם מורשה אתם כמובן מוסיפים את המע"מ.
אם העסק שלכם עוסק פטור תוכלו לחשב בערך כמה אחוזים תצטרכו לשלם למס הכנסה לפי ההכנסה החודשית שלכם. לטבלת מדרגות מס לחצו כאן.


תמחור סרטון יכול להרגיש לפעמים מאיים ולא ברור כי נראה שיש הרבה עניינים להתייחס אליהם.
אבל אם אתם מתחילים קחו את הזמן שלכם ללמוד על התהליך ועל הדרך שלכם. אל תהיו קשים על עצמכם וגם אם פספסתם משהו לא קרה שום דבר. הגישה שלכם, המקצועיות שלכם ואופן השירות שלכם ללקוח חשוב בהרבה יותר.
תעשו את המקסימום שאתם יכולים, תקחו אחריות ותלמדו ותהיו בטוחים בעצמכם.
גם אני כל הזמן משפצרת את התמחור שלי ככול שאני לומדת עוד ועוד תחומים בעסק.

אם אתם מרגישים שאתם צריכים עזרה בבניית כל הפרמטרים האלה
בניתי טבלת אקסל לחישוב סרטון תדמית שמתייחס לכל התחומים שפירטתי בפוסט הזה.
הטבלה מסודרת כך שתוכלו פשוט למלא אותה ולהגיע למחיר הפרוייקט הסופי שלכם.


מלאו כאן שם ואימייל ואשלח לכם אותה בשמחה 🙂
(בgmail מגיע לתיקיית

* indicates required

אשמח לשמוע בתגובות אם יש לכם שאלות נוספות.

בהצלחה!

נסיכה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות